Pages

Saturday, September 15, 2012

OH spEEd TrAp


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua para pembaca sekalian. Dah dkt stahun x update blog....haha, ok lah pada kali ini saya nak menyambung menyambung penulisan artikel ini dengan satu lagi topik yang akan saya hangatkan jika blog ini tersebar luas. Tajuk yang saya bawakan pada kali ini ada sedikit kejanggalan kerana berbahas ainggeris, tapi pembaca jangan takut, kerana itu cuma tajuk sahaja, isinya berbahasa Melayu juga. sebelum itu izinkan saya menceritakan mengapa tajuk ini yang menjadi pilihan hati. Seenarnya tajuk ini memang sudah lama tependam, namun baru sekarang hati ini ingin menulis artikel ini. Sebelum saya mengulas lanjut tentang artikel ini, saya ingin katakan bahawa saya bukan lah seorang anti-kerajaan mahupon prokerajaan, tapi saya cumalah seorang penulis bebas. saya pening tentang pembuatan dan kemasukan kenderaan inport ke Malaysia. mengapakah kenderaan yang dibenarkan memasuki ataupon yang dibuat sendiri di dalam negara mempunyai had laju sehingga 300km/h padahal, kalajuan yang tertinggi yang dibenarkan di dalam Malaysia hanyalah (+/-)120km/h tu pon boleh jumpa kat lebuhraya jek...WHY...? can GOVERNMENT answer this...?

No comments:

Post a Comment