Pages

Monday, March 28, 2011

perjalanan amik result...SPM

hu3....x tau nak ckp pe sal result SPm aku...rendah ngat....malam sebalum result diumumkan aku bertolak g ke skolah.....nak jadikan citer...ade la gak kawan aku 2 org b'tolak same hari gak ngan aku...sorang kat ipoh sorang lagi kat kota bharu....ok la tuh..ade gak la geng naik bas skali...tapi malam tuh Allah nak uji aku......ikut tiket tu kul 11mlm ku akan nik bas...so takut t'lepas(ayat org p'nah terlepas bas), aku pon g la awal kat stesen bas tuh...kul 10.30mlm aku dah smpai.....tp tunggu nyer tunggu......kul 12tgh mlm bru la bas tu smpai....yang sedihnyer mase tuh aku sorang je ade kat situ semua kedai dah tutup.....hu3.....punyer la berdebo satu hari tuh...smpai aku x lehnak tidor kat dalam bas tuh......bosan giler x tau nak wt pe......pagi tuh mase smpai je kat terminal utama kat Temerloh, ade la kawan aku org pngil die Kubo...(tu singkatanje...name die kusyairi bin omar...)...so nasib memang menyebelahi kitorang pg tuh.....jimat duit la katekan...kitorang dapat spongser rumah tmpat berteduh sementara tunggu kul 10pg....so kat sane ade la 3 org...tp yang paling mendeborkan hati aku ngan kubo la....pasal ape ek??? sbb mirul budak dari ipoh ngan yot budak dari kelantan tuh dah tau result diorang....x tau la mcm mane diorang tau....tp diorang kate ayah diorang tney org dalam.......ok la tuhdah tau.....x yah la rase x leh nak tidur cam aku...releks skrt nak amik result tuh...smpai je kat skolah....fuh dah ramai orang rupenyer.....ingat ku yang pertame....x lame lps aku smpai kat skolah tu...pengetua pon smpai....lps ti die umum gne microfon......"perhatian kepada semua warga SBPIT, sekolah kita telah mengekalkan kemenangan SPM no.1 negeri Pahang"(cmtu lah lebih kurang x ingat dah ayat yang sebenarnyer.....)pas tu bermulalah majlis amik result sndrik...mula2 pengetua umum pelajar cemerlang no.5 pahang...iaitu pelajar straight A+ kat dalam skolah....Arif Najib...(bukan anak perdana menteri yek)...ha kalau korang tgk video yang aku masukkan tu...ha tu la video amatur yang dirakan oleh Fadzli...mase siaran berita TV9 pukul 8.00mlm tepat....aku dapat video nie mase aku kat umah die....duduk satu malam....tgk la video pelajar cemerlang skolah aku tuh.....dok sedap citer pasal orang lain nih..banyak ngat dah...al kisoh la ambo pulok.....lepas cg umum pelajar yang dapat straight A seramai 28 org, cg cakap plajar lain boleh lah amik result sndri katguru kelas maing-masing....ha tu tandanyer aku x dapat traight  A la kan....time tuh aku dah rase dah x brape gembire....(Sedih la maknenyer tuh)...time aku smpai kat cikgu je x der lak cikgu tuh....die g amik gamba dengan pelajar cemerlang rupenyer....x pe lah tunggu je lah(kate2 org yg x cemerlang)..skung mase yang ditunggu2 dah pon smpai..aku merupakan orang yang ke-2 amik result tu ngan Teacher Fairus..guru kelas aku latuh..mase tcher ulur resut tu die bagi terbalik..(nak bg suspen la katekan). mase aku pusing je...perg..lg la sedih nyer rase result aku..aku kire la satu-satu..ni la jawapannyer...:

4A   =BPENDIDIKAN ISLAM, MATHEMATICS, CHEMISTRY, ENGINEERING DRAWING.
3A- =ENGLISH 1119, PHYSICS,BAHASA MEKAYU.
2B+ =SEJARAH, ENGINEERING TECHNOLOGY.
1C+ =ADDITIONAL MTHEMATICS

ha tu la result aku...so nak pendekkan cerita aku dpt 7A 2B 1C....kan seket tuh....x pe lah bukan rezeki aku kan....tapi x pe lah ALHAMDULILLAH...... :-)

2 comments: